Wat maakt fietsen nu zo bijzonder?

Als eerste: Je wordt er BLIJ van! Daarnaast is de impact op je gewrichten veel minder groot dan bij hardlopen, je kunt elke dag fietsen. De derde factor is variatie: variatie bij het fietsen maakt dat je koolhydraten kunt verbranden bij hoge intensiteit trainingen en vetten bij langere duurtrainingen. je kunt zeer gericht werken aan je gewicht afname.

Factor 4: Je actieradius is met fietsen veel groter waardoor je niet genoodzaakt bent steeds hetzelfde rondje te rijden en zal de verveling minder snel optreden.

Uit onderzoek weten we dat Hoge Intensiteit Interval Training (HIIT) een snelle manier is om je conditie te vergroten, je stofwisseling op te krikken, groeihormoon aanmaak te stimuleren en je “after Burn” of wel verbranding na het sporten een enorme boost te geven.

Dit alles draagt bij aan een grotere vetverbranding.
Er is geen betere manier om je intervallen tot de limiet te pushen dan op de fiets, geen zware belasting op gewrichten, en alleen maar output op de pedalen, belasting van hart en longen en “vrijheid in je hoofd” door allerlei lekker stofje die je hersenen aanmaken.

Om blessures te vermijden is het zinvol om met een trainingsschema te werken zodat je niet overtraind raakt en een goede BIKEFIT is de basis zodat je goed op de fiets zit.

Fietsen is een Sociaal event geworden:
Met een peloton de buitenritjes maken of met je peloton de Indoor trainingen volgen en alle mogelijke manieren van monitoren op hartslag, vermogen, ademfrequentie en snelheid zal deze sociale variant er ook voor zorgen dat je minder snel je training zal verzaken.

Kortom Fietsen is de manier om fit te worden en te blijven en vooral je gewicht onder controle te houden.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *